3 Farklı Google Arama Türü: Nasıl Hedefleme Yapmalısınız?

Bir web sitesine SEO yapıyorsanız 3 farklı Google arama türü olduğunu bilmelisiniz. Bunlar; gezinme, işlem ve bilgi aramalarıdır. Bu içerikte Google arama türü hakkında detaylı bilgilendirmede bulunacağım.

3 Farklı Google arama Türü: Gezinme, İşlem, Bilgi

1. Gezinme Aramaları

Google arama türlerindengezinme aramalarıkullanıcının belirli bir internet sitesi için yaptığı sorgudur. Örneğin; bir kullanıcı Google’a “Netflix” sorgusu yapıyorsa, kullanıcı Netflix’in kendi internet sitesini arıyordur. Google bunun farkındadır ve Netflix en üst sırada yer alır.

Gezinme aramaları her zaman marka sorgularından ibaret değildir. Örneğin; bir kullanıcı Google arama motoruna “iPhone 13 pro amazon” sorgusunu gerçekleştiriyorsa bu da gezinme aramasıdır. Çünkü bu ürünü arayan kişi ürünü nereden satın alacağına da karar vermiştir. Google bu sorguyu da anlıyor, Amazon’un internet sitesini üst sıralarda çıkarıyor.

2. İşlemsel Aramalar

İşlemsel aramalar, kullanıcının belirli bir şeyi satın almak istediği ancak henüz nereden satın alacağına karar vermediği aramalardır. Örneğin; kullanıcı “koşu bandı satın al” için arama yapıyorsa bu gezinme ya da bilgi araması değil, işlemsel aramadır.

Arama sonuçlarına bakıldığında, en üst sıradaki sayfaların tümü e-ticaret sitelerinin kategori sayfaları olduğu için Google’ın bunu anladığı bir kez daha açıktır.

İşlemsel aramalara ilişkin birkaç örnek daha:

  • iphone satın al
  • son çıkan macbook
  • macbook şarj adaptörü

3. Bilgi Aramaları

Bilgi aramaları, kullanıcının konu hakkında bilgi edinmek istediği arama türüdür. Örneğin; kullanıcı “Google Arama Türü Nedir?” diye arama yapıyorsa, bu bilgi aramasıdır. Kullanıcı burada açık bir şekilde tanım arıyor. Ne, nasıl, nerede, ne için, kiminle ve benzeri gibi sorular genel olarak bilgi aramalarıdır.

Ancak, bazen Google bilgi aramaları için sonuçları göstermek yerine doğrudan bilgiyi de gösterebilir.

Arama Türleri Nasıl Belirlenir ve Hedeflenir?

Bazı anahtar kelimelerin bilgi, gezinme ya da işlemsel arama olup olmadığını anlamak hemen mümkün değildir. Örneğin; “protein tozu” anahtar kelimesi seçildiğinde kullanıcının ne aradığını bilmek imkansızdır. Kullanıcı “protein tozu” anahtar kelimesi ile “tüketilecek protein tozu miktarı” hakkında bilgi almak istiyor olabilir ya da protein tozu satışı yapan firmaları öğrenmek istiyor olabilir.

Bu durumda anahtar kelimeyi Google’de aratmak ve çıkan sonuçları görmek, yorumlamak önemlidir. Çünkü Google kullanıcıların niyetini önemser ve buna göre sonuçlar gösterir. “Protein tozu” aramasında çıkan sonuçlar satış yapan sayfalarsa muhtemelen kullanıcıların çoğu bu anahtar kelimede satın alma hedefliyordur. Ancak çıkan sonuçlar bilgilendirici sonuçlarsa, kullanıcıların çoğu bu anahtar kelimede bilgi almak istiyordur.

Anahtar kelimeleri hedefleyerek üretilecek içerik türlerini bulmak için gezinme, işlem ve işlemsel olarak gruplandırabilirsiniz. Bilgi aramalarında blog yazıları, işlemsel aramalarda ürün sayfaları üretebilirsiniz.

Anahtar Kelimeleri Sınıflandırmanın Bir Yolu Daha Var!

Anahtar kelimeleri sınıflandırmanın bir yolu daha var.

  • İçerik türü,
  • İçerik biçimi,
  • İçerik açısı.

İçerik Türü

Arama sonuçlarındaki genel içerik türünü ifade eder. Örneğin;

  • Blog yazısı,
  • Ürün açıklaması,
  • Kategori yazısı,
  • Anasayfa yazısı vb…

İçerik Biçimi

Google’da arama yapıldığında ilk sayfada çıkan sonuçlar içeriğin biçiminin nasıl olması gerektiği hakkında ipucu verir. İçerik biçimlerine örnek olarak;

  • Liste içerikler,
  • Karşılaştırma yazıları,
  • Bilgilendirici içerikler,
  • Nasıl yapılır içerikleri.

İçeriğin Amacı

İçeriğin amacı, konuya göre değiştiği için tür ve biçim kadar basit değildir. Ancak arama yapanların neyle ilgilendiğini ve kim olduklarını anlamanıza yardımcı olur.

Pınar Sağır
Dijital Pazarlama Uzmanı

Diğer İçeriklerime Gözatınen yeniler
Dijital pazarlamaya dair ürettiğim diğer içeriklerime gözatabilirsiniz.

Mail Listeme Katılın

Dijital pazarlamaya dair hazırladığım içerikleri, farkettiğim yenilikleri ve takip ettiğim gelişmeleri mail listem ile paylaşmaya özen gösteriyorum. Sen de mail listeme dahil olarak bu içerikleri anında mail kutuna alabilirsin.

KVKK hakkında bilgilendirme metnine buradan ulaşabilirsiniz.
Buradan mail bülteni aboneliğinizi yönetebilirsiniz.