İçeriği Yeniden Yayınlamak Ne Kadar Doğru?

Her blog yazısı arama motorlarında sıralanmaz. Anahtar kelime araştırması yapmış, mükemmel bir içerik hazırlamış olsanız bile ilk denemede her zaman doğru sonuca ulaşmak mümkün olmaz. Bu durumda yapılması gereken bazı şeyler vardır. Bunlardan biri de içeriği yeniden yayınlamak ya da güncellemek.

Örneğin; Ahrefs Blog 2018’in sonlarında “SEO nedir” hakkında bir gönderi yayınladı. Ancak hiçbir zaman birinci sayfanın altından daha üst sıralarda yer almadı. Ayda tahmini en fazla 500 organik ziyaret aldı. Bu nedenle, Ağustos 2019’da gönderinin yeniden yazılması için harekete geçildi ve yeniden yayınlandı. Trafik bir gecede neredeyse iki katına çıkarak gözle görülür bir yükseliş elde etti.

Bu içerikte, daha fazla organik trafik elde etmek için eski blog içeriği yeniden yayınlamak ve güncellemek hakkında bilgiler elde edeceksiniz. Adımların uygulaması sırasıyla aşağıda anlatılmıştır.

Adım 1: İçerik Sorunları Olan Düşük Performans Gösteren Sayfaları Bulmak

Organik trafiği arttırmak istiyorsanız eski içeriği yeniden yayınlamak işe yaramayacaktır. Bu noktada başarılı olabilmek için içerik sorunlarının nedenlerini ve düşük performansa sebep olan etkenleri bulmanız gerekmektedir. Bunu yapmak için izlemeniz gereken adım aşağıda şemada verilmiştir:

  • Düşük performans gösteren sayfaları bulun
  • Yeni bir sayfa olmadığından emin olun
  • Geri bağlantı faktörlerini hariç tutun
  • Bunun ‘bilgi amaçlı’ bir sorgu olduğundan emin olun

Şimdi bu maddeleri daha detaylı ele alalım.

1. Düşük performans gösteren sayfaları bulmak:

Hali hazırda iyi performans gösteren içeriği yeniden yayınlamak yarardan çok zarar etkisi gösterebilir. Bu nedenle, ana anahtar kelimeler için daha düşük sıralanan sayfaları aramak gerekir.

Bu anahtar kelimelere Google Search Console‘dan ulaşabilirsiniz. Arama sonuçları raporunda ortalama konum seçili değilse konumu seçmeli, ardından raporu 4 veya daha yüksek bir ortalama sıralama konumuna sahip anahtar kelimeler için filtrelemelisiniz.

Blog içerikleriyle hedeflenen konular için anahtar kelime listesini gözden geçirmelisiniz.

Ancak Search Console’un ortalama sıralama konumlarını tahmini gösterdiğini bilmek gerekir. Bu nedenle gerçek sıralama konusunda Google’dan manuel olarak kontrol edebilir ya da anahtar kelimelerle ilgili ücretli araçları kullanabilirsiniz.

İçeriğiniz arama trafiği potansiyeli olan ‘anlamlı’ bir anahtar kelimeyi hedeflemiyorsa, muhtemelen yeniden yayınlamak için uygun değildir.

2.Yeni bir sayfa olmadığından emin olun

Yakın zamanda yayınlanmış olan içeriği yeniden yayınlama ya da güncellemenin bir anlamı yoktur. İçeriklerin geri bağlantıları çekmesi ve Google’ın nerede sıralamayı hak ettiğini anlaması zaman alan bir işlemdir. Bu nedenle içerikler en az on iki aylık olmadıkça genellikle yeniden yayınlanmamalıdır.

3.Geri bağlantı faktörlerini dışarıda bırakmak

İçeriklerinizin sıralanmamasının nedeni her zaman içerik değildir. Bazen bunun nedeni, sizden daha üst sırada olan web sitelerinin otoritelerinin daha iyi olması ve backlink alıyor oluşlarıdır.

4.Bilgilendirici bir sorgu olduğundan emin olmak:

Daha az geri bağlantıyla sizi geride bırakan sayfalar, her zaman içeriğinizi yeniden yayınlayarak daha fazla trafik elde etme fırsatının olduğu anlamına gelmez. Ürün, kategori veya açılış sayfaları sizi geride bırakıyorsa kullanıcılar blog gönderilerini aramıyor olabilir.

Örneğin, başlıklardan ve URL’lerden “konuk bloglama” için sizi geride bırakan sayfaların blog gönderileri olduğu açıktır ve bu iyi bir işarettir. Görmek isteyen içerik türünün blog gönderileri olduğunu göstermeyi sağlar. Ancak, “web sitesi trafiği” için tamamen farklı bir hikaye vardır. Bu konuda geride bırakan tüm sayfalar, ücretsiz araçlara sahip açılış sayfalarıdır.

Adım 2: İçeriği Yenilemek

Yenileyebilecek bir içerik bulduysanız, onu sadece güncelleyerek organik trafik elde edemezsiniz. Sistematik bir yaklaşım benimsemelisiniz. Adımlar şu şekilde olmalıdır;

  • İçeriğinizin arama amacına uygun olduğundan emin olmak
  • En üst sıradaki sayfaları analiz etmek
  • Backlink profilinizi analiz etmek

Şimdi daha detaylı inceleyelim.

A.İçeriğinizin arama amacına uygun olduğundan emin olmak:

Arama amacı, arama yapan kişinin sorgusunun arkasındaki nedendir. Bunu, bizi geride bırakan sayfaların blog içeriklerinin mi yoksa başka bir şey mi olduğunu bir önceki adımda kontrol ederken değerlendirmiştik. Ancak arama amacı, içerik türünden daha derine iner.

A1.İçerik Türleri

İçerik türleri, kullanıcıların aradığı sayfaların formatıdır. Yaygın formatlar şunları içerir:

  • Nasıl yapılır içerikleri
  • Öğretici içerikler
  • Liste içerikler
  • Kılavuzlar
  • Görüş yazıları
  • Genişletilmiş tanımlar

A2.İçerik Hedefi

Bu, içeriğinizi pazarlama noktasıdır. Temelde, birisinin neden tıklaması gerektiği ve bunun kimin için olduğu ile ilgilidir. Ortak hedefler şunları içerir:

  • Yeni başlayanlar için kılavuzlar,
  • Eksiksiz kılavuzlar,
  • En üstteki [Sayı] listeleri.

B. En üst sıradaki sayfaları analiz etmek

Artık bir içerik türüne ve hedefe karar verdiniz. Bir sonraki adım, neyi doğru yaptıklarını görmek için üst sıradaki sayfaları analiz etmektir. Bu aşamada ilgili sayfalar manuel olarak ziyaret edilmeli, önemli noktalar aranmalıdır. Her içeriği kelime kelime okumanıza gerek yok. Sadece yapıyı ve türü incelemeniz bile yeterli olacaktır. Bunun içinde başlıklara bakmanız işinizi kolaylaştıracaktır.

Daha sonra, bu içeriklerden birinin veya bir kaçının sıralama aldığı anahtar kelimeleri araştırmalısınız. Çoğu içerikte genellikle aynı anahtar kelimeler çıkacaktır. Ancak aralarında alt konulara ait anahtar kelimelere rastlamak mümkündür.

C. Backlink profilinizi analiz etmek

Site sahiplerinin ya da SEO uzmanlarının içerikleri yeniden yayınlarken sıklıkla yaptıkları hatalardan biri, bağlantıya değer önemli noktaları kaldırmaktır. Bu nedenle, yayınınızı yeniden yazmadan önce, mevcut bağlantılarınızı nasıl kazandığını görmek için backlink profilinizi kontrol ve analiz etmeniz en iyisidir.

Bununla birlikte, Backlinklerde her şeyi saklamanıza gerek yoktur. Alakalı, değerli ve bağlamsal olarak mantıklıysa içeriğinize yönlendirebilirsiniz.

Adım 3: İçeriği Yeniden Yayınlamak

İçeriği yeniden yayınlamak işin kolay kısmıdır. Sitenize giriş yapın, eski içeriğe gidin, ardından eski içeriği silin ve yenisiyle değiştirin. Son olarak, yayın tarihini geçerli tarihle değiştirin ve güncellemeyi aktifleştirin.

Sitenizin Google Search Console varsa, yeniden yayınladıktan sonra yeniden dizine ekleyebilirsiniz. Bu adımın tamamen isteğe bağlı olduğunu unutmamak gerekir. Google eninde sonunda yayını yeniden tarayacak ve yeniden dizine ekleyecektir. Ancak yeniden dizine ekleme isteğinde bulunduğunuzda bunun daha hızlı olma eğiliminde olduğunu bilmelisiniz.

Son olarak:

Blog içerikleri yeniden yayınlamak, içeriklerinize daha fazla trafik çekmenin akıllıca olan bir başka yoludur. Ancak, daha fazla arama trafiğinin bir gönderiyi güncellemenin veya yeniden yayınlamanın tek nedeni olmadığını belirtmekte fayda vardır.

Kaynak: https://ahrefs.com/blog/republishing-content/

SEO Nedir? içeriğini okudunuz mu?

Pınar Sağır
Dijital Pazarlama Uzmanı

Diğer İçeriklerime Gözatınen yeniler
Dijital pazarlamaya dair ürettiğim diğer içeriklerime gözatabilirsiniz.

Mail Listeme Katılın

Dijital pazarlamaya dair hazırladığım içerikleri, farkettiğim yenilikleri ve takip ettiğim gelişmeleri mail listem ile paylaşmaya özen gösteriyorum. Sen de mail listeme dahil olarak bu içerikleri anında mail kutuna alabilirsin.

KVKK hakkında bilgilendirme metnine buradan ulaşabilirsiniz.
Buradan mail bülteni aboneliğinizi yönetebilirsiniz.