Yüksek Kaliteli İçerik Diye Bir Şey Var mı?

Blog sahipleri devamlı içerikler üretirler. İçeriklerse yüksek kaliteye sahiptir. Peki bu durum blog sahiplerinin sitelerini asla temizlememeleri anlamına mı geliyor? İçerikler gerçekten harika olsalar bile, yine de çok fazla içerik olabilir. Bu yazıda aynı konu hakkında çok fazla içeriğin SEO için neden sorunlu olabileceği, bu sorunları çözmek için neler yapılması gerektiğinden bahsedeceğim. En sonunda ise 2 içeriği birleştirme sürecinden, yüksek kaliteli içerik diye bir şey var mı sorusunun cevabını vereceğim.

Neden Çok Fazla İçerik SEO Sorunlarına Yol Açar?

Benzer bir konu hakkında çok sayıda kaliteli içerik yazıyorsanız, anahtar kelime yoğunluğundan muzdarip olma şansınız yüksektir. Makalelerinizi aynı konulara ve aynı anahtar kelimelere odaklarsanız, aslında kendi içeriğinizle rekabet edeceksiniz. Google, arama sonuçlarında aynı alan adından bir veya iki sonuç gösterir. Yüksek otoriteli alan adına sahipseniz bu sonuç 3 veya 4 olabilir.

Kaliteli İçeriklerin SEO Sorunlarını Çözüme Nasıl Kavuşturursunuz?

Panik yapmamalısınız! İçerik eklemeye devam eden ve SEO’da harika işler çıkaran birçok site bulunuyor. Yüksek kaliteli içerik ve hiyerarşik site yapısı ile birçok SEO sorununu çözebilirsiniz.

Google, en fazla dahili bağlantıya sahip sayfaları web sitesindeki en önemli sayfa olarak kabul eder. Bu nedenle hangi makalelerin en önemlisi olduğunu belirleyin ve bunlara bağlantı verdiğinizden de emin olun. Bu kulağa kolay gelebilir, ancak siteniz büyükse dikkat edilmesi gereken bir iştir. Web sitenizi ziyaret eden biri için faydalı, alakalı bağlantılar eklemelisiniz. Bu noktada otomatik yönlendirmeler size kaliteli sonuçlar vermeyecek.

İçerikleri Nasıl Birleştirirsiniz?

Adım 1: Hangi URL?

İki (veya daha fazla) makaleyi birleştirmenin ilk adımı, saklamak istediğiniz URL’ye karar vermektir. Makalelerden hangisi en çok trafiği çekti? Arama motorlarında en başarılı olan makalenin URL’sini korumalısınız.

Adım 2: Yeni Bir Mesaja Karar Verin

Makaleleri birleştirmek istiyorsanız, muhtemelen iki (veya belki daha fazla) ara başlığınız, farklı bir amacınız ve farklı bir mesajınız olacak. Yeni yazının mesajı ne olacak?

Yeni blog içeriği, asıl sorunuzun cevabı olacak. Yeni içerik, birleştirmeyi planladığınız içeriklerden biriyle aynı mesaja sahip olabilir. Yeni (daha geniş) bir mesaj da olabilir. Bunu düşünmek için biraz zaman ayırdığınızdan emin olmalısınız.

Adım 3: Metninizin Yapısına Karar Verin

Yeni bir yapı oluşturmalısınız. Hangi bilgiler hangi sırayla gelmelidir? Eski içeriklerinizde zaten bazı güzel paragraflarınız var. Bu adımda, sadece sunmak istediğiniz bilgilerin sırasını düşünün.

Adım 4: Bazı Yeni Paragraflar Yazın

Muhtemelen bazı yeni paragraflar yazmanız gerekecektir. Girişiniz ve vardığınız sonuç muhtemelen biraz değişikliğe ihtiyaç duyacaktır. Belki de yeni makalenin mantıklı bir yapıya sahip olduğundan emin olmak için fazladan bir paragraf yazmanız gerekiyor.

Adım 5: Eski Paragraflarınızı Yeniden Yazın

İlk olarak bilgileri hangi sırayla sunmak istediğinizi düşündünüz. Bir sonraki adımda bazı yeni bilgiler yazdınız. Daha sonra içeriğin bütününü ele alıp, tekrar yazmanız gerekiyor. Eski makalelerdeki paragraflar muhtemelen bazı değişikliklere ihtiyaç duyacak. İçeriğin yeni amaca uygun olması gerekiyor.

6. Adım: Sil ve Yeniden Yönlendir

Artık tüm eski içerikleri silebilirsiniz (yeni ve birleştirilmiş içerik hariç). Bu içerikleri az önce oluşturduğunuz yeni içeriğe yönlendirin.

7. Adım: Bu Harika İçeriği Yeniden Yayınlayın!

Artık yeni bir yüksek kaliteli içerik oluşturdunuz. İçeriğinizi son kez değerlendirin, web sitenizde yeniden yayınlayın. Sosyal medyada ve bülteninizde de paylaşmayı unutmayın!

Yüksek Kaliteli İçerik Diye Bir Şey Var mı?

Web sitenizde çok fazla yüksek kaliteli içerik olabilir. Bir süredir içerik yazıyorsanız, çok fazla makaleye sahip olmanız neredeyse kaçınılmazdır. Muhtemelen anahtar kelime yoğunluğundan muzdarip olacaksınız. Bu, o içeriği atmanız gerektiği anlamına gelmez! Site yapınız üzerinde çalışın, iç bağlantı yapınızın kusursuz olduğundan emin olun. Bu çok fazla iş ama sıralamanızda karşılığını verecektir. Ayrıca, benzer konularla ilgili makaleleri birleştirin.

Pınar Sağır
Dijital Pazarlama Uzmanı

Diğer İçeriklerime Gözatınen yeniler
Dijital pazarlamaya dair ürettiğim diğer içeriklerime gözatabilirsiniz.

Mail Listeme Katılın

Dijital pazarlamaya dair hazırladığım içerikleri, farkettiğim yenilikleri ve takip ettiğim gelişmeleri mail listem ile paylaşmaya özen gösteriyorum. Sen de mail listeme dahil olarak bu içerikleri anında mail kutuna alabilirsin.

KVKK hakkında bilgilendirme metnine buradan ulaşabilirsiniz.
Buradan mail bülteni aboneliğinizi yönetebilirsiniz.